Βάσια Μανίκα

Διατροφή του Φθινοπώρου: Πώς να μπείτε (ξανά) σε διατροφικό πρόγραμμα

Διατροφή του Φθινοπώρου: Πώς να μπείτε (ξανά) σε διατροφικό πρόγραμμα

Βάσια Μανίκα
γυναίκα ακολουθεί διατροφή του φθινοπώρου
Image credit:  Tina Dawson / unsplash.com

Δεν θέλεις να το παραδεχτείς (κι εγώ), όμως οι καλοκαιρινές διακοπές τελείωσαν, η δουλειά επανέρχεται σε φυσιολογικούς ρυθμούς και όλα δείχνουν ότι μπαίνουμε στο φθινόπωρο. Βέβαια, οι μέρες μπορεί να είναι ακόμα πολύ ζεστές και να θυμίζουν λίγο από την ανεμελιά του καλοκαιριού, όμως τα ρούχα και η ζυγαριά μπορεί να μας επαναφέρουν απότομα στην πραγματικότητα.


Πώς, λοιπόν, θα ενταχθούμε ομαλά και… αβασάνιστα στο διατροφικό μας πρόγραμμα;

Συμβουλές επανόδου στην καθημερινότητα

Για αρχή, θα ήθελα να σε αποτρέψω από ακραίες δράσεις, όπως χημική αποτοξίνωση και ό,τι άλλο συνήθως ζητούν οι άνθρωποι που επισκέπτονται έναν επαγγελματία διατροφολόγο για συμβουλές μετά το καλοκαίρι. Εμπιστεύσου τον οργανισμό ότι κάνει πολύ καλή δουλειά και ότι τα νεφρά σου μαζί με το συκώτι συνεργάζονται τέλεια ώστε να γίνεται η φυσική αποτοξίνωση του οργανισμού. Απλά, ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές.

Πρωινό

Αν είσαι ο τύπος που λατρεύει να τρώει το πρωί, τότε ξεκίνα την ημέρα σου με ένα πολύ καλό και δυναμωτικό πρωινό που μπορεί να περιλαμβάνει γαλακτοκομικά, δημητριακά χωρίς ζάχαρη, φρούτα εποχής και κάποιο αφέψημα (τσάι, καφές χωρίς ζάχαρη κτλ). Άλλες καλές λύσεις είναι 1 φέτα ψωμί με λίγο μέλι ή τυρί.

Αν δεν προλαβαίνεις να φας κάτι στο σπίτι, μην ανησυχείς! Μπορείς να κάνεις εξαιρετικές επιλογές ακόμα κι αν είσαι στο δρόμο:

  • Γεμιστό κουλούρι Θεσσαλονίκης ολικής (αν προσέχεις τη σιλουέτα σου, μπορείς να μοιραστείς το μισό με κάποιον άλλο)
  • Τοστ ολικής γαλοπούλα- τυρί
  • Τορτίγια με καπνιστή γαλοπούλα ή κοτόπουλο

Για να είναι το γεύμα σου πλήρες, συνδύασε κάτι από τα παραπάνω με έναν χυμό με φρέσκα φρούτα εποχής.


Διαβάστε σχετικά: Ένας διαφορετικός τρόπος για να αποδομήσετε τις διατροφικές σας συνήθειες


Ενδιάμεσα σνακς

Αν θέλεις να βοηθήσεις λίγο περισσότερο τον οργανισμό σου να κάνει την φυσική του αποτοξίνωση τις πρώτες μέρες, προτίμησε ως ενδιάμεσα γευματίδια τα φρούτα με λίγους ανάλατους ξηρούς καρπούς και λίγο κίτρινο τυρί (πεντανόστιμος συνδυασμός), τους φρέσκους χυμούς και το γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και λίγο μέλι. Μέχρι να προσαρμοστείς στην οργάνωση που χρειάζεται το διατροφικό πρόγραμμα, κάνε τη ζωή σου εύκολη και απλή!

Γεύμα

Όπως φαίνεται από τις συμβουλές μου μέχρι τώρα, το διατροφικό «κόλπο» είναι τα τρόφιμα με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε υγρά. Το ίδιο ισχύει και σε αυτή την περίπτωση. Φρόντισε το μεγαλύτερο μέρος του γεύματός σου να αποτελείται από λαχανικά και σε μικρότερη αναλογία από κρέας ή αμυλούχα τρόφιμα. Επίσης, σε συμβουλεύω να κάνεις δυο γεύματα μέσα στην ημέρα, ένα κυρίως γεύμα (π.χ. μεσημεριανό) και ένα πιο ελαφρύ (π.χ. βραδινό).

Το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι όταν μπαίνουν στους ρυθμούς της καθημερινότητας μετά από παύση… εορταστική (Χριστούγεννα, Πάσχα, καλοκαίρι) είναι να τρώνε μια φορά την ημέρα. Αυτή είναι μια λανθασμένη τακτική, διότι τελικά καταλήγουμε να λαμβάνουμε περισσότερες θερμίδες και να μην τις αντιλαμβανόμαστε κιόλας! Η διατροφική απάντηση αυτών των ημερών είναι τα μικρά και συχνά γεύματα.

Αποφεύγουμε τα τηγανιτά και τις βαριές σάλτσες και προτιμούμε τα ψάρια, άπαχα κρέατα και φαγητά μαγειρεμένα ελαφρά, χωρίς πολύ λάδι και βαριά μπαχαρικά.

Θυμήσου: Για τη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού μας πίνουμε άφθονο νερό, δροσερά αφεψήματα και αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη και φρέσκους χυμούς.

Αγαπημένο μου ημερολόγιο…

Από τις πιο δυνατές παρεμβάσεις που μπορείς να κάνεις εσύ ο ίδιος: κράτα Ημερολόγιο Καταγραφής Τροφίμων. Πάρε τον έλεγχο στα χέρια σου και άρχισε να καταγράφεις, με λεπτομέρειες, τι τρως και πίνεις κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας.

Θα διαπιστώσεις μεγάλες αλήθειες! Επιπλέον, η τακτική τήρηση του Ημερολογίου Καταγραφής σε βοηθά να ελέγχεις τις διατροφικές συνήθειες που έχεις και μπορεί να σου «κοστίζουν» έξτρα θερμίδες. Μπορείς να κάνεις διατροφική παρέμβαση, αφού πρώτα καταγράψεις με ειλικρίνεια όλα όσα κάνεις. Αυτή η συνήθεια θα σε ανταμείψει άμεσα!

Άσκηση

Αυτός ο κατάλογος με τις συμβουλές δεν θα ήταν ολοκληρωμένος αν έλειπε η προτροπή για αύξηση της φυσικής δραστηριότητας. Ο καιρός ακόμα είναι υπέροχος και μπορείς να απολαύσεις τη φύση, αν δεν είσαι ο τύπος του γυμναστηρίου. Ο Σεπτέμβριος είναι εξαιρετικός μήνας για περπάτημα, κολύμπι, ποδήλατο, trekking και ορειβασία, εκμεταλλεύσου το!

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...