Η τετραϋδροκανναβινόλη (THC) έχει μεγαλύτερη θεραπευτική επίδραση από την κανναβιδιόλη (CBD)

δυο ανθρώπινα κεφάλια κάτω από τα οποία αναγράφεται THC και CBD

Παρά την επικρατούσα άποψη, ότι μόνο η κανναβιδιόλη έχει ιατρικά οφέλη, ενώ η τετραϋδροκανναβινόλη απλώς «ανεβάζει τη διάθεση», τα αποτελέσματα νέας έρευνας δείχνουν ότι η τετραϋδροκανναβινόλη έχει μεγαλύτερη θεραπευτική επίδραση από την κανναβιδιόλη.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Νέου Μεξικού πρόσφατα επίλυσαν ένα σημαντικό χάσμα στην επιστημονική βιβλιογραφία για τη μέτρηση των πραγματικών επιπτώσεων των προϊόντων με βάση την κάνναβη χρησιμοποιώντας τεχνολογία λογισμικού κινητών.

Σε αντίθεση με τις δημοφιλείς αναφορές των μέσων ενημέρωσης και το επιστημονικό δόγμα, η ψυχοδραστική χημική ουσία τετραϋδροκανναβινόλη ή αλλιώς THC έδειξε πιο ισχυρή συσχέτιση με τη θεραπευτική ανακούφιση ενώ ελάχιστα ήταν τα ευρήματα για τα οφέλη της κοινωνικά αποδεκτής χημικής κανναβιδιόλης, ή αλλιώς CBD.

Σε μια πρόσφατη μελέτη με τίτλο Η σχέση μεταξύ των χαρακτηριστικών του προϊόντος της κάνναβης και της ανακούφισης των συμπτωμάτων, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Scientific Reports, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Νέου Μεξικού διαπίστωσαν ότι τα συστατικά της τετραϋδροκανναβινόλης (THC) και της χημικής κανναβιδιόλης (CBD) αποτελούν σημαντικό παράγοντα για τη βελτιστοποίηση της ανακούφισης των συμπτωμάτων για μια ευρεία ποικιλία παθήσεων υγείας.

Τα ευρήματα βασίστηκαν σε μια μεγάλη βάση δεδομένων με μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο, αναφορικά με τις επιδράσεις της κάνναβης στις Ηνωμένες Πολιτείες, που συλλέχθηκαν με την εφαρμογή Releaf App.

Από το 2016 και μέχρι σήμερα, η εφαρμογή Releaf App είναι η μόνη δωρεάν διαθέσιμη εφαρμογή στο κοινό, με στόχο την εκπαίδευση των ασθενών σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο το προϊόν (π.χ. φυτό ή επεξεργασμένο προϊόν), η μέθοδος καύσης, τα υποείδη της κάνναβης (indica, sativa) και τα κύρια συστατικά των κανναβινοειδών (THC και CBD) επηρεάζουν τα επίπεδα έντασης των συμπτωμάτων, παρέχοντας ανατροφοδότηση από τον χρήστη σχετικά με την κατάσταση της υγείας του, τις επιλογές φαρμάκων και τις κλινικές εκβάσεις αυτών των επιλογών, που αξιολογούνται από την ανακούφιση των συμπτωμάτων καθώς και τυχόν παρενέργειες.

Η μελέτη αποσκοπούσε στην απάντηση πρακτικών γνωστικών ερωτημάτων, σχετικά με το πως τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά διαθέσιμων και συχνά χρησιμοποιούμενων προϊόντων κάνναβης, επηρεάζουν τα επίπεδα έντασης των συμπτωμάτων υγείας. Ο μέσος ασθενής, κατά τη διάρκεια 20.000 περίπου αξιολογήσεων χρηστών και 27 κατηγοριών συμπτωμάτων που κυμαίνονταν από την κατάθλιψη έως την επιληπτική δραστηριότητα, έδειξε άμεση βελτίωση των συμπτωμάτων κατά 3,5 βαθμούς σε κλίμακα 0-10. Το αποξηραμένο φυτό ήταν το συνηθέστερα χρησιμοποιούμενο προϊόν και γενικά συσχετίστηκε με μεγαλύτερη βελτίωση των συμπτωμάτων σε σχέση με άλλους τύπους προϊόντων.

Η κάνναβη κερδίζει γρήγορα τη δημοτικότητα ως μέσου επιπέδου αναλγητικό και ως πολλά υποσχόμενο υποκατάστατο συνταγογραφούμενων οπιοειδών και άλλων κατηγοριών φαρμάκων, τα οποία συχνά φέρουν ανεπιθύμητες παρενέργειες, επικίνδυνες αρνητικές αλληλεπιδράσεις φαρμάκων που σχετίζονται ακόμη και με κίνδυνο θανάτου.

Μελετώντας προϊόντα που περιέχουν τόσο την τετραϋδροκανναβινόλη όσο και την κανναβιδιόλη, οι συγγραφείς μπόρεσαν να αναλύσουν τη σχετική επίδραση αυτών των κανναβινοειδών για την ανακούφιση των συμπτωμάτων και τυχόν παρενεργειών. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα της έρευνας ήταν ότι η τετραϋδροκανναβινόλη γενικά συσχετίστηκε με μια πιο έντονη εμπειρία χρήστη, αναφορικά με την ανακούφιση των συμπτωμάτων.

Παρά την επικρατούσα άποψη, τόσο από τα ΜΜΕ όσο και από ένα μεγάλο μέρος της επιστημονικής κοινότητας, ότι μόνο η κανναβιδιόλη έχει ιατρικά οφέλη, ενώ η τετραϋδροκανναβινόλη απλώς «ανεβάζει τη διάθεση», τα αποτελέσματά μας υποδηλώνουν ότι η τετραϋδροκανναβινόλη μπορεί να είναι πιο σημαντική από την κανναβιδιόλη για τη δημιουργία θεραπευτικού οφέλους. Στην έρευνά μας φαίνεται ότι η κανναβιδιόλη επιδρά ελάχιστα, ενώ η τετραϋδροκανναβινόλη παράγει μετρήσιμες βελτιώσεις ως προς την ανακούφιση των συμπτωμάτων. Αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι η κάνναβη με τετραϋδροκανναβινόλη μπορεί να ιδιαίτερα αποτελεσματική για φαρμακευτική χρήση από το ευρύ κοινό, δηλώνουν οι ερευνητές.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η χρήση κάνναβης δύναται να σχετίζεται με τον κίνδυνο εθισμού και βραχυπρόθεσμων δυνητικών βλαβών στη λειτουργία της γνωστικής λειτουργίας και της συμπεριφοράς και μπορεί να μην είναι αποτελεσματική για όλους.

RafVoud

Πηγή: The Association between Cannabis Product Characteristics and Symptom Relief
Απόδοση: Ραφαέλα Βουδουραγκάκη
Επιμέλεια: PsychologyNow.gr