PsychologyNow Team

Η αναβλητικότητα συνδέεται με την αντίληψη που έχουμε για το χρόνο

Η αναβλητικότητα συνδέεται με την αντίληψη που έχουμε για το χρόνο

PsychologyNow Team
αναβλητικότητα ψυχολογία

Ένα από τα ωραιότερα συναισθήματα, είναι όταν ολοκληρώνουμε μία εργασία και την αφαιρούμε από τη λίστα μας. Τι συμβαίνει όμως με αυτές "δύσκολες" εργασίες που συνεχίζουμε να αναβάλλουμε; Ποια είναι η διαφορά μεταξύ αυτών των εργασιών που ολοκληρώνουμε και εκείνες που τις μεταφέρουμε από μέρα σε μέρα;


Η απάντηση μπορεί να βρίσκεται στην αντίληψη μας για το χρόνο, σύμφωνα με μία νέα έρευνα από την Γιάνπινγκ Του, υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο του Booth School of Business του Σικάγο.

Η μελέτη της, "Η κατηγοριοποίηση του χρόνου και ο αντίκτυπός της στην έναρξη της εργασίας", που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο περιοδικό "Journal of Consumer Research", διαπιστώνει ότι, οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να ξεκινήσουν μια εργασία, όταν, από χρονική άποψη, φαίνεται ότι αυτή είναι μέρος του παρόντος του ανθρώπου. Από την άλλη πλευρά, είναι λιγότερο πιθανό να ξεκινήσουν μία εργασία, που φαίνεται να είναι μέρος του μέλλοντος.

"Το βασικό βήμα για να γίνουν τα πράγματα, είναι να ξεκινήσετε. Αν δεν ξεκινήσετε, δεν μπορείτε ποτέ να τελειώσετε", εξηγεί η Tου. "Αλλά η ανάγκη για να δουλέψει κανείς σε μία εργασία, προκύπτει όταν η εργασία αυτή, θεωρείται μέρος του παρόντος χρόνου του ατόμου".

Η Tου και η συν-συγγραφέας της, Ντίλιπ Σόμαν του Πανεπιστημίου της Rotman School of Management του Τορόντο, διεξήγαγαν μια σειρά μελετών για να υποστηρίξουν τη θεωρία τους. Για παράδειγμα, σε μία μελέτη, ειπώθηκε σε 100 φοιτητές ότι είχαν πέντε ημέρες στη διάθεσή τους, για να ολοκληρώσουν μια εργασία εισαγωγής δεδομένων, συνολικής διάρκειας τεσσάρων ωρών. Αυτή η ανάθεση έγινε στα τέλη Απριλίου. Σε όσους φοιτητές είχε ανατεθεί το έργο στις 24 ή στις 25 Απριλίου και έπρεπε να το ολοκληρώσουν έως τις 29 ή τις 30, ήταν πιο πιθανό να το ξεκινήσουν άμεσα, από ό, τι εκείνοι που τους είχε ανατεθεί την 28η και τους είπαν ότι θα έπρεπε να το ολοκληρώσουν τις πρώτες ημέρες του Μαΐου. Η αλλαγή στον μήνα, φάνταζε στους φοιτητές σαν ένα εμπόδιο στην ολοκλήρωση του έργου τους και το έκανε να φαίνεται περισσότερο σαν μέρος του μέλλοντος, παρά του παρόντος.

"Έχουμε δείξει με ποιο τρόπο γίνονται αντιληπτοί οι στόχοι, κάτι που συνδέεται σαφώς με τις απόψεις των ανθρώπων για το πότε και αν πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες", προσθέτει η Του. "Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς αυτές οι χρονικές εμφανίσεις επηρεάζουν άλλες πτυχές της επιτυχίας, όπως η επιμονή στην ολοκλήρωση της απασχόλησης και την ποιότητα μίας ολοκληρωμένης εργασίας".


Πηγή: Journal of Consumer Research 

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Βρείτε μας στα...