PsychologyNow Team

Κορωνοϊός: Πώς εξασφαλίζω Ψυχολογική Εγρήγορση και Ετοιμότητα χωρίς προπόνηση και αγώνες;

Κορωνοϊός: Πώς εξασφαλίζω Ψυχολογική Εγρήγορση και Ετοιμότητα χωρίς προπόνηση και αγώνες;

PsychologyNow Team
άντρας εξασφαλίζει Ψυχολογική Εγρήγορση και Ετοιμότητα χωρίς προπόνηση και αγώνες
Image credit: David Hellmann / unsplash.com

Η περίοδος που διανύουμε θέτει τους αθλητές εκτός προπονήσεων και αγώνων και ταυτόχρονα καλούνται να επιδείξουν υπευθυνότητα, μένοντας στο σπίτι τους (λειτουργώντας και ως πρότυπα για τον υπόλοιπο πληθυσμό!).


Η συγκεκριμένη περίοδος είναι δύσκολη και για τους αθλητές, καθώς βγαίνουν απ΄ τον ρυθμό τους και το καθημερινό πρόγραμμά τους. Ο Γιάννης Ζαρώτης (MSc-PhD, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπευτής, Αθλητικός Ψυχολόγος) γράφει τα εξής:

Η περίοδος που διανύουμε θέτει τους αθλητές εκτός προπονήσεων και αγώνων και ταυτόχρονα καλούνται να επιδείξουν υπευθυνότητα, μένοντας στο σπίτι τους (λειτουργώντας και ως πρότυπα για τον υπόλοιπο πληθυσμό!).

Η συγκεκριμένη χρονική περίοδος εγείρει τους εξής προβληματισμούς:

  • Απώλεια ρυθμού λόγω έλλειψης προπονήσεων
  • Απώλεια συγκέντρωσης λόγω της διαφοροποίησης του καθημερινού προγράμματος
  • Απώλεια ψυχικής και πνευματικής εγρήγορσης και ετοιμότητας

Ωστόσο, το ζητούμενο είναι:

Η Πνευματική & Ψυχολογική Ετοιμότητα όταν θα επιστρέψεις!


Διαβάστε σχετικά: #Karantina στο σπίτι: 10 ιδέες για να περάσετε καλύτερα αυτές τις ημέρες


Τι δεν βοηθά:

  • Η παραπάνω από 2 ώρες την ημέρα χρήση του κινητού και των παιχνιδιών σε οθόνες (πνευματική αδράνεια!)
  • Η αλλαγή του προγράμματος ύπνου & ξεκούρασης (συνέχισε να ξυπνάς, να τρως και να ξεκουράζεσαι τις ίδιες ώρες)
  • Οι πολλές μετακινήσεις (απώλεια συγκέντρωσης) και οι συνεχείς έξοδοι
  • Η μη τήρηση του προγράμματος ατομικής προπόνησης (σωματική και πνευματική ανετοιμότητα)

Τι μπορώ να κάνω:

  • Η εφαρμογή του ατομικού προγράμματος προπόνησης που ανά περιπτώσεις έχει δοθεί θα βοηθήσει να παραμείνετε έτοιμοι τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά (ασκήσεις στο σπίτι ή σε περιβάλλον χωρίς διαπροσωπικές επαφές!)
  • Η δημιουργία καθημερινού προγράμματος θα σας βοηθήσει να παραμείνετε σε πρόγραμμα (σαν να είχατε προπόνηση!)
  • Η διατήρηση ίδιων συνηθειών σε ώρες ύπνου και ξεκούρασης θα βοηθήσει να μην αλλάξει η πνευματική σας ετοιμότητα

Δραστηριότητες που βοηθούν:

  • Παρακολούθηση αγώνων και σημειώσεις για στοιχεία που αφορούν σε εμένα
  • Καταγραφή στόχων εξέλιξης για τη συνέχεια της αγωνιστικής περιόδου
  • Φτιάξε ένα πλάνο με στοιχεία που μπορείς να βελτιώσεις όσο διάστημα θα είσαι εκτός καθημερινών προπονήσεων και αγώνων
  • Απολογισμός της έως τώρα περιόδου
  • Επιτραπέζια παιχνίδια (σκάκι κτλ)
  • Βιβλία (διατηρούν σε υψηλό επίπεδο την πνευματική λειτουργία και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων)
  • Αθλητικού περιεχομένου βιβλία
  • Σελίδες στο διαδίκτυο που αναφέρονται σε αθλητικά θέματα
  • Αφιερώστε 1-2 ώρες ημερησίως για να ασχοληθείτε πνευματικά (διαβάζω ή βλέπω) με το άθλημά σας

Το άρθρο αναδημοσιεύεται από το fosonline.gr

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Σχετικά Άρθρα

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...