Η επίγνωση της εσωτερικής μας ταυτότητας, επίγνωση κάποιες φορές πλήρης, κάποιες άλλες κατακερματισμένη στην συνείδηση μας, αντανακλάται στη συμπεριφορά μας και στις διαπροσωπικές μας σχέσεις. Η δύναμη της εικόνας τη συμπληρώνει και κάποιες φορές την παραμορφώνει.
Η δύναμη της εικόνας μας επιβάλλεται με μια δυναμική που κατακτά με μεγάλη ταχύτητα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τη καθημερινότητα μας. Ένα μεγάλο μέρος της εξυπηρετεί την επικοινωνία και ένα άλλο ποικίλους τρόπους έκφρασης, ατομικούς και συλλογικούς.
Σε ατομικό επίπεδο, οι τρόποι αυτοί έκφρασης συμβάλλουν στο να μεταφέρουν στα άτομα που εμείς επιλέγουμε γεγονότα, σκέψεις, στόχους, συναισθήματα. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συμβάλλουν στην προβολή της ιδιοσυγκρασίας μας και γίνονται φορέας έκφρασης και δημιουργικότητας. Κατά βάση προβάλλεται ένα μέρος της ταυτότητας μας, που συνειδητά η ασυνείδητα προσαρμόζεται στο σκοπό και την ανάγκη που το άτομο θέλει να καλύψει με την επικοινωνία και την προβολή.
Διαβάστε σχετικά: Έξι σημαντικοί παράγοντες που σας εμποδίζουν να γίνετε αυτοί που είστε πραγματικά
Όσο πιο συγκροτημένη, σταθερή και συνειδητοποιημένη είναι η έννοια της προσωπικής μας αξίας και ταυτότητας τόσο περισσότερο η εικόνα θα γίνει το μέσο και όχι ο αυτοσκοπός της ατομικής προβολής.
Συχνά τίθεται το ερώτημα κατά πόσο οι δημοσιεύσεις μας, οι σελίδες των προφίλ μας, οι φωτογραφίες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανταποκρίνονται στον πραγματικό τρόπο ζωής μας και την αυθεντική ιδιοσυγκρασία μας και σε τι βαθμό Ερώτημα που δεν έχει απαραίτητα συγκεκριμένες ούτε σωστές απαντήσεις, έχει όμως άμεση σχέση με την αντίληψη της εσωτερικής μας ταυτότητας και τη διαχείριση της. Οι πράξεις μας αντανακλούν τον τρόπο που σκεφτόμαστε. Οι εικόνες μας;
Βιβλιογραφία
- Ο Αύγουστος και η δύναμη των εικόνων, Zanker Paul
- Communiquer par l’image, Pascal Moliner, Psychologie sociale de l’image (2016)
- Représentations du corps et réseaux sociaux : réflexion sur l’expérience esthétique contemporaine, Elisabeth Eglem
*Απαγορεύεται ρητώς η αναπαραγωγή χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων της ιστοσελίδας*