Η λήξη του προγράμματος ΕΣΠΑ που στηρίζει τη λειτουργία του Γραφείου της Κοινωνικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου Πατρών, αφήνει αβοήθητους πλέον των 1.000 φοιτητών που βρήκαν καταφύγιο και δέχονται πολύπλευρη βοήθεια.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 56% των φοιτητών/τριών που πέρασαν το κατώφλι της Κοινωνικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου Πατρών ζήτησαν ψυχοκοινωνική – ψυχολογική στήριξη μέσω ατομικών συνεδριών. Μεταξύ αυτών είναι αρκετά τα περιστατικά φοιτητών με αυτοκτονικές τάσεις που αντιμετωπίστηκαν έγκαιρα μέσω ολιστικής προσέγγισης.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Τον κίνδυνο που εγκυμονεί για τους εκατοντάδες φοιτητές η αναστολή λειτουργίας της Κοινωνικής Μέριμνας -δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης «Υποστήριξη Παρεμβάσεων Κοινωνικής Μέριμνας Φοιτητών του Πανεπιστημίου Πατρών», συγχρηματοδοτείται από εθνικούς και υπερεθνικούς πόρους -ανέδειξε στο πλαίσιο της πρόσφατης συνέντευξης Τύπου ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών Χρήστος Μπούρας, ζητώντας να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά της.
Το συγκεκριμένο Γραφείο διοικείται από επιτροπή, πρόεδρος της οποίας είναι ο αντιπρύτανης, καθηγητής Μάρκος Μαραγκός και αντιπρόεδρος ο καθηγητής Απόστολος Βανταράκης. Καθοριστική είναι η συμμετοχή του καθηγητή Ψυχιατρικής Κωνσταντίνου Ασημακόπουλου, όπως και άλλων μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας.
ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Στην υπηρεσία απασχολούνται 14 άτομα (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, σύμβουλοι επαγγελματικής αποκατάστασης, φυσίατρος, φυσικοθεραπευτής κ.ά.). Η πλειοψηφία των φοιτητών που μας προσέγγισαν, ζήτησαν ψυχολογική υποστήριξη ανέφερε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ο κ. Βανταράκης κι εξηγεί:
Είχαμε περιπτώσεις παιδιών με αυτοκτονικές τάσεις, με προβλήματα εξαρτήσεων κ.ά. Έχει αναπτυχθεί ένα δίκτυο προστασίας που κάλυπτε στα παιδιά αυτά κάθε ανάγκη που προέκυπτε. Η παρακολούθησή τους είναι διαρκής. Δεν σταματάει στο ένα ραντεβού. Σκεφτείτε ότι μέχρι τέλος του χρόνου είναι κλεισμένα όλα τα ραντεβού. Τι θα γίνουν όλα αυτά τα παιδιά καθώς τέλος Σεπτεμβρίου ολοκληρώνεται το πρόγραμμα; Ποιος θα τα παρακολουθεί;.
ΠΟΛΥΠΛΕΥΡΗ ΣΤΗΡΙΞΗ
Πέραν αυτού το Γραφείο Φοιτητικής Μέριμνας βοηθούσε και οικονομικά, μέσω υποτροφιών, τους φοιτητές που είχαν δυσκολία οικονομική. Έλυσε βασικά προβλήματα πρόσβασης σε φοιτητές με αναπηρίες. Μέχρι και ειδικό αυτοκίνητο για τη μεταφορά τους προμηθεύτηκε, το οποίο όμως θα ακινητοποιηθεί, καθώς δεν θα υπάρχει οδηγός να το οδηγεί από Σεπτέμβριο. Σημειώνουμε ότι από τους 14 που στελεχώνουν τη φοιτητική μέριμνα, θα παραμείνουν στη θέση τους οι 9 μέχρι το τέλος του χρόνου και με χρήματα που θα διαθέσει το ίδιο το Πανεπιστήμιο, αναγνωρίζοντας ότι έχει προτεραιότητα η στήριξη των φοιτητών του.
Φτιάχτηκε, επίσης, ένα δίκτυο 200 εθελοντών φοιτητών, μέσω του οποίου προσφέρουν βοήθεια στους συμφοιτητές τους. Σε κάθε γραμματεία Τμήματος υπάρχει ένας άνθρωπος του γραφείου, ώστε να παράσχει βοήθεια στον φοιτητή που έχει ανάγκη προσθέτει ο κ. Βανταράκης.
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου, μέχρι τέλος Ιουνίου παρασχέθηκαν οι παρακάτω υπηρεσίες.
– Το 56% των φοιτητών/τριών ζήτησαν ψυχοκοινωνική- ψυχολογική στήριξη μέσω ατομικών συνεδριών. Οι ατομικές συνεδρίες ψυχοκοινωνικής στήριξης ανέρχονται σε 8.796. Μέσα από αυτές οι ωφελούμενοι δέχονται υποστήριξη σε θέματα ψυχικής υγείας (άγχος, ψυχικές διαταραχές, κατάθλιψη, εξαρτήσεις κ.ά.) με απώτερο στόχο την προσωπική ανάπτυξη, την ένταξη/ συμπερίληψη στην πανεπιστημιακή κοινότητα και την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών.
– Το 15% αιτήθηκε ακαδημαϊκή – επαγγελματική συμβουλευτική μέσα από συνολικά 727 συνεδρίες συμβουλευτικής που στοχεύουν στην άρση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τόσο στην ακαδημαϊκή τους πορεία όσο και στην ένταξή τους στην αγορά εργασίας.
– Το 6% αιτήθηκε ιατρική στήριξη και φυσικοθεραπείες (κυρίως φοιτητές με κινητική αναπηρία ή χρόνια παθολογικά προβλήματα). Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 1.851 φυσικοθεραπείες, 132 συνεδρίες ιατρικής στήριξης και 61 υδροθεραπείες με στόχο τη μεγιστοποίηση της λειτουργικής- κινητικής ικανότητας των φοιτητών/τριων.
– Το 6% αιτήθηκε υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω ειδικών εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας (κυρίως για φοιτητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).
– Το 1% αιτήθηκε υποστήριξη από τις υπηρεσίες προσβασιμότητας μέσω της μετατροπής του εκπαιδευτικού υλικού σε προσβάσιμη μορφή. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 84 Ατομικές Συνεδρίες Υποστήριξης στις τεχνολογίες εκπαίδευσης σε ΦμεΑ. Το εκπαιδευτικό υλικό που μετατράπηκε σε προσβάσιμη μορφή για εντυποανάπηρους φοιτητές ανέρχεται σε 22.539 επιμελημένες σελίδες και 36 βιβλία (κυρίως σε μορφή braille).
– Το 1% αιτήθηκε μεταφορά από και προς την Πανεπιστημιακή Κοινότητα. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 663 δρομολόγια σε συνολικά 11 φοιτητές με αναπηρία.
– Το 6% αιτήθηκε οικονομική στήριξη μέσω υποτροφιών οικονομικής ενίσχυσης. Συνολικά δόθηκαν 135 υποτροφίες.
Το άρθρο αναδημοσιεύεται από το pelop.gr