Super User

Προκήρυξη Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην «Σχολική Ψυχολογία»

Προκήρυξη Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην «Σχολική Ψυχολογία»

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016.

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Σχολική Ψυχολογία» με δύο κατευθύνσεις: α) «Σχολική Ψυχολογία» και β) «Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα» θα λειτουργήσει στο Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το ακαδημαϊκό έτος 2015−2016 .

Για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 προβλέπεται η εισαγωγή τριάντα πέντε (35) φοιτητών/τριών, για τις δύο κατευθύνσεις του ΠΜΣ (αναμένεται η δημοσίευση της Πρυτανικής Πράξης Ίδρυσης του ΠΜΣ σε ΦΕΚ).

Πληροφορίες παρέχονται στην ιστοσελίδα του Τμήματος Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ: http://www.psych.uoa.gr.

 

Δικαίωμα υποψηφιότητας:

 Α) Για την κατεύθυνση «Σχολική Ψυχολογία» γίνονται δεκτοί υποψήφιοι οι οποίοι είναι Πτυχιούχοι Τμημάτων Ψυχολογίας (Τμημάτων ή ισοτίμων Προγραμμάτων Ψυχολογίας) ΑΕΙ της ημεδαπής ή αντιστοίχων της αλλοδαπής.

Β) Για την κατεύθυνση «Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα» γίνονται δεκτοί υποψήφιοι οι οποίοι είναι Πτυχιούχοι Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής / Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών, Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, των ΑΕΙ της ημεδαπής ή αντιστοίχων της αλλοδαπής, Τμημάτων Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας ή Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Τμημάτων Φιλολογίας, Τμημάτων Ιστορίας- Αρχαιολογίας, Τμημάτων Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τμημάτων Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τμημάτων Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τμημάτων Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τμημάτων Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών, Τμημάτων Μουσικών Σπουδών, Τμημάτων Κοινωνικής Διοίκησης (κατεύθυνσης Κοινωνικής Εργασίας) καθώς και Τμημάτων Βρεφονηπιοκομίας, Κοινωνικής Εργασίας, Λογοθεραπείας και Εργοθεραπείας των ΑΤΕΙ της ημεδαπής ή αντιστοίχων της αλλοδαπής.

 

Απονεμόμενοι τίτλοι

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Σχολική Ψυχολογία» οδηγεί στη χορήγησημεταπτυχιακών τίτλων στις κατευθύνσεις:

α. Σχολική Ψυχολογία

β. Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα

Οι τίτλοι απονέμονται από το Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η χρονική διάρκεια για την απονομή Μ.Δ.Ε. ορίζεται σε τέσσερα (4) διδακτικά εξάμηνα

και η μέγιστη σε έξι (6).

 

Απαιτούμενα δικαιολογητικά

Τα δικαιολογητικά πρέπει να υποβληθούν από 24/4/2015 έως και 25/5/2015 στο Τμήμα Ψυχολογίας, στον 5ο όροφο της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (γραφείο 504) από 10.30 π.μ. έως 13.30 καθημερινά τις εργάσιμες μέρες. Πληροφορίες παρέχονται στο τηλέφωνο 210-7277640 (κα Αλεξ. Μαυρομμάτη). Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν φάκελο υποψηφιότητας και ταχυδρομικά με συστημένη αποστολή και ημερομηνία ταχυδρομικής σφραγίδας έως και 25 Μαΐου 2015. Στη διεύθυνση: Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστήμιο Αθηνών, κυψ. 504 (υπόψη κας Μαυρομμάτη) Πανεπιστημιούπολη, Zωγράφου, Τ.Κ. 157 03, Αθήνα.

Οι υποψήφιοι σπουδαστές οφείλουν να υποβάλουν:

1. Αίτηση εγγραφής στην κατεύθυνση του μεταπτυχιακού προγράμματος που επιθυμούν.

2. Βιογραφικό σημείωμα, στο οποίο να αναφέρονται αναλυτικά οι σπουδές, η διδακτική εμπειρία, η επιστημονική και κοινωνική δραστηριότητα.

3. Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας

4. Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο πτυχίου ή πτυχίων και λοιπών τίτλων σπουδών

5. Επικυρωμένη αναλυτική βαθμολογία προπτυχιακών μαθημάτων

6. Τεκμήριο επαρκούς κατοχής ξένης γλώσσας

7. Αντίτυπα ερευνητικών δημοσιευμάτων (εφόσον υπάρχουν)

8. Συστατικές επιστολές

 

Επιλογή των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών

 Η επιλογή των μεταπτυχιακών φοιτητών γίνεται μετά από επιτυχείς εισαγωγικές εξετάσεις και συνέντευξη ως εξής: Η επιλογή γίνεται από επιτροπή επιλογής που συγκροτείται από καθηγητές του Τμήματος Ψυχολογίας. Κατά το πρώτο στάδιο εξετάζονται οι φάκελοι των υποψηφίων σε σχέση με τα δικαιολογητικά που έχουν υποβληθεί. Στο δεύτερο στάδιο, οι υποψήφιοι θα υποβληθούν σε γραπτή εξέταση στα δύο γνωστικά αντικείμενα. Στο τρίτο στάδιο, οι υποψήφιοι/ες που θα επιτύχουν και στα δύο μαθήματα που εξετάστηκαν, θα κληθούν σε συνέντευξη προκειμένου να συνεκτιμηθούν η συνολική συγκρότηση και επιστημονική επάρκειά τους σε σχέση με το αντικείμενο του Π.Μ.Σ., το κίνητρο και το ενδιαφέρον τους για το πρόγραμμα.

 

Ύλη εξετάσεων

1.            Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας – Στατιστική

Μεθοδολογία Επιστημονικής έρευνας: Μέθοδοι δειγματοληψίας και μέγεθος δείγματος. Ερευνητικές στρατηγικές (περιγραφική, συναφειακή, ex-post facto, πειραματική), επίδραση τρίτων μεταβλητών και έλεγχός τους σε κάθε ερευνητική στρατηγική. Μέθοδοι  αξιολόγησης της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας των ερευνητικών μετρήσεων.

Στατιστική: Δείκτες κεντρικής τάσης, δείκτες διασποράς, συνάφεια κατά Pearson, κατά Spearman και, δείκτες συνάφειας Φ & C. Γενικές αρχές και πορεία ελέγχου στατιστικών επαγωγών (δειγματοληπτικές κατανομές & τυπικά σφάλματα μέτρησης, στατιστικές υποθέσεις, στατιστικά κριτήρια, εκτίμηση σημείου & διαστήματος, στατιστική σημαντικότητα & στατιστικά σφάλματα). Συγκρίσεις μέσων όρων δύο ομάδων (ανεξάρτητα και εξαρτημένα δείγματα). Παραγοντικά σχέδια ανάλυσης διακύμανσης (μονοπαραγοντικός και διπαραγοντικός σχεδιασμός σύγκρισης μεταξύ ομάδων, μονοπαραγοντική σύγκριση εξαρτημένων δειγμάτων).

 

2. Εξελικτική Ψυχολογία

 Έννοια και έργο της εξελικτικής ψυχολογίας. Εξέλιξη, ανάπτυξη. Αρχές της ανάπτυξης. Θεωρητικές κατευθύνσεις στην εξελικτική Ψυχολογία . Χαρακτηριστικά γνωρίσματα και πορεία της βιοσωματικής – Ψυχοκινητικής – νοητικής – γλωσσικής – συναισθηματικής – κοινωνικής ανάπτυξης. Αναλυτική περιγραφή της ανάπτυξης στις διάφορες φάσεις της ζωής του ατόμου: Προγεννητική περίοδος, βρεφική ηλικία, νηπιακή ηλικία, σχολική ηλικία, εφηβική ηλικία.

 

3. Κοινωνική Ψυχολογία και Δυναμική των Διαπροσωπικών Σχέσεων

α) Σκοπός και έργο της Κοινωνικής Ψυχολογίας, κρίση της Κοινωνικής Ψυχολογίας, Πειραματικές και μη πειραματικές μέθοδοι της κοινωνικοψυχολογικής έρευνας, ερευνητική δεοντολογία, β) Στάσεις και η σχέση τους με τις Αξίες και τις Ιδεολογίες, διαμόρφωση, δομή και λειτουργία των Στάσεων, βασικές κλίμακες για τη μέτρησή τους, ανακολουθία στάσεων- συμπεριφοράς, γ) Πειθώ και αλλαγή των Στάσεων, Ενδοτικότητα, Γνωστική Ασυμφωνία, δ) Ομάδα και διαστάσεις διαμόρφωσης της ομάδας, Επίδραση της ομάδας στην ατομική απόδοση, Ομαδική συνεκτικότητα, Ομαδική κοινωνικοποίηση, Νόρμες, Δομή της ομάδας, ε) Διαπροσωπικές σχέσεις στην Κοινωνική Ψυχολογία, η Θεωρία του Bales για την κοινωνική αλληλεπίδραση σε ομάδες, μη λεκτική συμπεριφορά και διαφυλικές σχέσεις, δομικές και λειτουργικές προσεγγίσεις της μη λεκτικής συμπεριφοράς, μοντέλα περιγραφής της αλληλεπίδρασης και ο ρόλος της γλώσσας (προσέγγιση D. Graddol), τελετουργίες-εθιμοτυπίες (θεωρία του E. Goffman), στ) Πρώιμες σχέσεις και διαπολιτισμικές διαφορές, Θεωρία των Προσωπικών Νοητικών Κατασκευών του G. Kelly, Αιτιακές αποδόσεις στις στενές/οικείες σχέσεις και στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, και ζ) Δίκτυα σχέσεων, τύποι κοινωνικών δικτύων και οι επιδράσεις των δικτύων στις σχέσεις.

 

Δεν προτείνεται συγκεκριμένη βιβλιογραφία. Οι υποψήφιοι μπορούν να μελετήσουν τις παραπάνω ενότητες θεματογραφίας των τριών μαθημάτων από αντίστοιχα επιστημονικά-πανεπιστημιακά συγγράμματα.

 

Οι γραπτές εξετάσεις θα διενεργηθούν τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου:

Α. Για την κατεύθυνση «Σχολική Ψυχολογία» εξέταση στα γνωστικά αντικείμενα: Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας – Στατιστική και Εξελικτική Ψυχολογία

Β. Για την κατεύθυνση «Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα» εξέταση στα γνωστικά αντικείμενα: Εξελικτική Ψυχολογία και Κοινωνική Ψυχολογία και Δυναμική των Διαπροσωπικών Σχέσεων.

Όσοι υποψήφιοι δεν έχουν επαρκή επίδοση στις γραπτές αυτές εξετάσεις, θα αποκλείονται της περαιτέρω διαδικασίας επιλογής.

 

Υποχρεώσεις των φοιτητών - Δίδακτρα

 Για την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου απαιτείται επιτυχής εκπλήρωση των υποχρεώσεων σε θεωρητικά μαθήματα, εργαστήρια, πρακτικές ασκήσεις, εποπτεία, συμμετοχή σε παρεμβατικά και ερευνητικά προγράμματα καθώς και η εκπόνηση μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας, όπως αυτά ορίζονται στον Οδηγό και κανονισμό σπουδών. Η παρακολούθηση των μαθημάτων, των πρακτικών ασκήσεων και των εργαστηρίων είναι υποχρεωτική.

Οι φοιτητές φοιτούν στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των δαπανών καταβάλλοντας α) το ποσό των 2.400,00 € ετησίως για την κατεύθυνση «Σχολική Ψυχολογία» (1200 € για κάθε εξάμηνο φοίτησης, τα οποία καταβάλλονται στην έναρξη κάθε εξαμήνου) και β) το ποσό των 1.800,00 € ετησίως για την κατεύθυνση «Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα» (900 € για κάθε εξάμηνο φοίτησης, τα οποία καταβάλλονται στην έναρξη κάθε εξαμήνου).

 

Η Διευθύντρια Π.Μ.Σ. Σχολικής Ψυχολογίας

 Καθηγήτρια Χρυσή Χατζηχρήστου

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προκήρυξη πατήστε εδώ

 

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Βρείτε μας στα...