Σεμινάριο: Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές & Ψυχοπαθολογία (Κοινοτική Προσέγγιση)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

NeuroAnaptEKPABYRWNA e
Οι Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές σύμφωνα με το DSM- 5 εντάσσονται στις νευρο- αναπτυξιακές διαταραχές, συνδέονται με τη έναρξη της σχολικής φοίτησης και συνοδεύουν το άτομο σε όλη του τη ζωή.

Στην πρώιμη παιδική ηλικία προτού ξεκινήσει κάποιο παιδί επίσημα τη σχολική του ζωή παρατηρούνται προειδοποιητικά σημάδια, όπως η καθυστέρηση ή ελλείμματα στη γλώσσα (προφορικός λόγος), δυσκολίες στην ομοιοκαταληξία ή στο μέτρημα, ή καθυστέρηση στις νευρολογικές δεξιότητες που απαιτούνται για τη γραφή (οπτική αντίληψη, κινητικός συντονισμός). Στη σχολική ηλικία και εφηβεία συνήθως παρατηρείται η εμφάνιση συννοσηρότητας (ΔΕΠΥ, συναισθηματικές διαταραχές κ.α.), από-επένδυση από τη μάθηση, φτωχή κοινωνική συναλλαγή, καθώς και φτωχή ακαδημαϊκή εξέλιξη. Στην ενηλικίωση ως προς τη μαθησιακή διαταραχή παραμένουν η ελλιπής κατανόηση κειμένου, ανορθογραφία, δυσκολίες στην γραπτή σύνθεση κειμένου και στη χρήση και κατανόηση μαθηματικών τύπων.

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η εκπαίδευση στις ειδικές μαθησιακές διαταραχές μέσα από το πρίσμα της κοινοτικής προσέγγισης και της διεπιστημονικότητας. Κάθε δίωρο περιλαμβάνει θεωρητική παρουσίαση με πρόσφατη βιβλιογραφική ενημέρωση και ακολουθείται από παρουσίαση κλινικού περιστατικού. Τα δύο τελευταία δίωρα θα είναι αφιερωμένα σε κλινικά περιστατικά που θα αναπτύξουν οι συμμετέχοντες, καθώς και σε συζήτηση σχετική με ερωτήματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης.

Το Σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων, όπως παιδοψυχιάτρους, παιδοψυχολόγους λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, νοσηλευτές, παιδιάτρους, ειδικούς εκπαιδευτές, πτυχιούχους ή επί πτυχίω, μεταπτυχιακούς - διδακτορικούς φοιτητές, εκπαιδευτικούς (δασκάλους- καθηγητές και ειδικούς παιδαγωγούς), της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Υπεύθυνη εκπαίδευσης: Κατερίνα Σακελλαρίου, ΕΔΙΠ Α΄ Ψυχολογίας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ

Υπεύθυνη οργάνωσης: Μέλπω Πατρινέλη, Ψυχολόγος, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ

  • Διάρκεια του σεμιναρίου: 20 ώρες, 10 εβδομαδιαίες δίωρες διαδικτυακές συναντήσεις (από Φεβρουάριο 2021 έως και Απρίλιο 2021). Λόγω των υγειονομικών μέτρων, covid - 19, το σεμινάριο θα είναι διαδικτυακό.
  • Θα δοθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης.

Πρόγραμμα Σεμιναρίου

1. Ημερομηνία: 2/2/2021
Θέμα συζήτησης: Εισαγωγή. Ορισμός και αιτιοπαθογένεια Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών

2. Ημερομηνία: 9/2/2021
Θέμα συζήτησης: Συννοσηρότητα Ε.Μ.Δ. με Διαταραχές Λόγου και Κινητικού Συντονισμού

3. Ημερομηνία: 16/2/2021
Θέμα συζήτησης: Νοητικές ικανότητες – Γενικευμένες Μαθησιακές Διαταραχές

4. Ημερομηνία: 23/2/2021
Θέμα συζήτησης: Συννοσηρότητα Ε.Μ.Δ. με Δ.Ε.Π.Υ., Δ.Α.Φ και συναισθηματικές διαταραχές.

5. Ημερομηνία: 2/3/2021
Θέμα συζήτησης: Συμπεριφορά και θέματα κοινωνικής προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον

6. Ημερομηνία: 9/3/2021
Θέμα συζήτησης: Μεταβάσεις κατά τη σχολική πορεία.

7. Ημερομηνία: 16/3/2021
Θέμα συζήτησης: Συνεργασία με την οικογένεια.(Πρόγραμμα ομαδικής συμβουλευτικής)

8. Ημερομηνία: 23/3/2021
Θέμα συζήτησης: Συνεργασία με εκπαιδευτικούς. (Τεχνικές διαχείρισης κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον)

9. Ημερομηνία: 30/3/2021
Θέμα συζήτησης: Παρουσιάσεις συμμετεχόντων και συζήτηση ερωτημάτων

10. Ημερομηνία: 6/4/2021
Θέμα συζήτησης: Παρουσιάσεις συμμετεχόντων και συζήτηση ερωτημάτων
Κλείσιμο.

 

Επικοινωνία με Φορέα

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στον φορέα εκπαίδευσης.

Παρακαλούμε συμπληρώστε το όνομά σας.
Παρακαλούμε συμπληρώστε το επώνυμό σας.
Παρακαλούμε συμπληρώστε το email σας.
Παρακαλούμε συμπληρώστε το θέμα σας.
Παρακαλούμε συμπληρώστε το μηνυμά σας.
Invalid Input

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...