Το υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει αναγνώριση «εξπρές» για τα πτυχία των ιδιωτικών πανεπιστημίων και κολλεγίων.
Στους νομικούς του υπουργείου παιδείας ανέθεσε ο υπουργός Κ. Γαβρόγλου τη σύνταξη νομοθετικής ρύθμισης, για “εξπρές” αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων αποφοίτων των Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων από το ΣΑΕΠ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων) , προκειμένου αυτή να κατατεθεί άμεσα, προς ψήφιση, στη Βουλή.
Ο υπουργός Παιδείας υποχρεώθηκε να ξεκινήσει τις διαδικασίες νομοθετικής πρωτοβουλίας, μετά και από το “τελεσίγραφο” που έλαβε από την Κομισιόν , ότι εντός δύο μηνών πρέπει να απαντήσει τι έχει κάνει για να “ξεμπλοκάρει” η αναγνώριση πάνω από 6.000 πτυχίων που εκκρεμεί πάνω από μια τριετία.
Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα ρύθμιση θα στοχεύει σε “εξπρές” αναγνώριση των πτυχίων Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων από το ΣΑΕΠ, εντός 40 ημερών από την ημέρα που ο πτυχιούχος καταθέσει τον φάκελλο.
Το “κλειδί” για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα είναι η πρόβλεψη επιτάχυνσης των διαδικασιών για όμοιες περιπτώσεις αναγνώρισης πτυχίων που υπάρχει προηγούμενη γνωμοδότηση του ΣΑΕΠ.
“Τελεσίγραφο” από την Κομισιόν
Προειδοποιητική επιστολή στο Γραφείο του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου απέστειλε προ ημερών , όπως είχε αποκαλύψει το esos, η Κομισιόν ζητώντας εξηγήσεις για τη μακρόχρονη διαδικασία για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων αποφοίτων των Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων .
Η Ευρωπαική Επιτροπή καλεί τον Ελληνα υπουργό Παιδείας να αλλάξει τις πρακτικές του σε σχέση με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων.
Η Κομισιόν στο έγγραφο είναι ξεκάθαρη: Σύμφωνα με την ενωσιακή νομοθεσία, οι αιτήσεις για αναγνώριση προσόντων πρέπει να αντιμετωπίζονται εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, και συγκεκριμένα εντός προθεσμίας τεσσάρων μηνών (οδηγία 2005/36/ΕΚ σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων).
Ωστόσο, στο υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας , υπογραμμίζει η Ευρωπαική Επιτροπή, η διαδικασία αυτή διαρκεί πολύ περισσότερο —κατά μέσο όρο, 11 έως 18 μήνες.
Το γεγονός αυτό, σημειώνει η Κομισιόν, έχει αρνητικό αντίκτυπο στους επαγγελματίες, οι οποίοι δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στην αγορά εργασίας στην Ελλάδα και δεν μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμα είτε ως αυτοαπασχολούμενοι είτε ως μισθωτοί.
Η Επιτροπή είχε ήδη κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας το 2016, η οποία περατώθηκε το 2017, καθώς η Ελλάδα έλαβε μια σειρά μέτρων. Η Επιτροπή παρέμεινε σε επαφή με τις εθνικές αρχές για να παρακολουθεί το ζήτημα. Ωστόσο, φαίνεται ότι τα μέτρα αυτά δεν ήταν επαρκή για την απορρόφηση των καθυστερήσεων.
Η Κομισιόν δίνει προθεσμία δύο μηνών στον υπουργό Παιδείας να απαντήσει για τις ενέργειες που θα προβεί ώστε να επιταχυνθεί η αναγνώριση αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων . Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει στο υπουργείο Παιδείας αιτιολογημένη γνώμη.
Η παραπάνω εξέλιξη βέβαια καταδεικνύει και το στρουθοκαμηλισμό και το αδιέξοδο του πολιτικού συστήματος, που αντί να προχωρήσει στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, ώστε να [προχωρήσει στη ρύθμιση της νομολογίας των ιδιωτικών ΙΕΚ που είναι συμβεβλημένα ως κολλέγια με ξένα πανεπιστήμια και δίνουν τίτλους σπουδών σε χιλιάδες Ελληνόπουλα, σφυρίζει αδιάφορα και έρχεται με νομολογίες εξπρές να καλύψει το κενό που το ίδιο δημιουργεί με τις ιδιεολογικές του αγκυλώσεις…