Τι μας κάνει να νοιαζόμαστε και να προτιμάμε ένα ερέθισμα σε σχέση με ένα άλλο;
Κατά το φαινόμενο της απλής έκθεσης, η επαναλαμβανόμενη έκθεση σε ένα ερέθισμα οδηγεί σε ισχυρότερη έλξη προς αυτό. Δηλαδή, η εξοικείωση και μόνο με ένα ερέθισμα αρκεί για να το προτιμήσουμε σε σχέση με άλλα.
Για παράδειγμα, μπορεί να προτιμά κανείς να ακούσει ένα γνωστό του τραγούδι από ένα νέο, ή μπορεί να ψηφίσει έναν πολιτικό που ήδη γνωρίζει, απλώς επειδή το γνωστό είναι προτιμότερο και “ασφαλέστερο” από το καινούριο και το άγνωστο.
Βιβλιογραφία:
- Zajonc, R. B. (1968). Attitudinal effects of mere exposure. Journal of Personality and Social Psychology, 9, 1-27.
Συγγραφέας: Ακριβή Ανδρινοπούλου, Προπτυχιακή φοιτήτρια Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ
*Απαγορεύεται ρητώς η αναπαραγωγή χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων της ιστοσελίδας*