Η ιδέα ότι με τα τηλεφωνήματα νιώθουμε πιο άβολα σε σύγκριση με το texting, δεν είναι αληθής, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Experimental Psychology.
Στην εποχή του ασταμάτητου texting (αποστολή γραπτών ηλεκτρονικών μηνυμάτων) και της διαρκούς ενασχόλησης με το κινητό σας τηλέφωνο, έχουμε ξεχάσει πώς είναι να καλούμε κάποιον στο τηλέφωνο. Σήμερα οι άνθρωποι αγχώνονται υπερβολικά για τις τηλεφωνικές κλήσεις με τον ίδιο τρόπο που συνήθιζαν να φοβούνται τις αναπάντεχες επισκέψεις.
Πολλοί άνθρωποι απλά δεν θέλουν να σπαταλάνε το χρόνο τους σε ένα τηλεφώνημα από τη στιγμή που μπορούν να κάνουν μια περίληψη των σκέψεών τους σε ένα γραπτό μήνυμα των τριών δευτερολέπτων.
Παρόλα αυτά, το texting σίγουρα έχει τα οφέλη του. Είναι καταπληκτικό όταν θέλετε να μοιραστείτε συγκεκριμένες πληροφορίες, ιδίως μικρές λεπτομέρειες όπως ημερομηνίες, διευθύνσεις, και ακόμα και ποσά όπως μεγέθη, ποσότητες, και λίστες. Εξάλλου, παρέχει μόνο λέξεις με καμία τονικότητα, ούτε συναίσθημα.
Ακόμα μας παρέχει τον χρόνο να σκεφτούμε, κάτι που βοηθά ιδιαίτερα όταν πρέπει να απαντήσουμε σε συναδέλφους ή αφεντικά, σύμφωνα με το είδος της εταιρείας. Έχετε στη διάθεσή σας μερικά λεπτά να τελειοποιήσετε την απάντησή σας αντί να πρέπει να απαντήσετε αμέσως με ένα αυτοσχέδιο τηλεφώνημα.
Κι όμως, παρά το πόσο όλοι εκτιμούμε τις ευκολίες που παρέχει το texting, μερικές φορές είναι προτιμότερο να κάνουμε την υπέρβαση και να τηλεφωνήσουμε.
Διαβάστε σχετικά: Τηλεφωνικό άγχος: γιατί βασανίζει πολλούς από μας και πώς να το ξεπεράσουμε
Τα τηλεφωνήματα είναι πιο προσωπικά
Σύμφωνα με μια μελέτη στο Journal of Experimental Psychology, οι περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν το texting επειδή βρίσκουν ότι τα τηλεφωνήματα τους φέρνουν σε δύσκολη θέση. Παρόλα αυτά, η ιδέα ότι τα τηλεφωνήματα είναι πιο άβολα δεν αληθεύει, σύμφωνα με τη μελέτη. Αυτοί που επέλεξαν να τηλεφωνήσουν δεν ένιωσαν πιο άβολα κατά τη συνομιλία τους και επωφελήθηκαν πάρα πολύ με το να κάνουν ένα τηλεφώνημα αντί του να γράψουν ένα μήνυμα στο τηλέφωνο ή μέσω email.
Οι άνθρωποι νιώθουν ότι συνδέονται μεταξύ τους σημαντικά πιο πολύ διαμέσου των φωνητικών μέσων επικοινωνίας, λέει o Αμίτ Κουμάρ, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης. Αλλά έχουν αυτόν τον φόβο ότι μπορεί να νιώσουν άβολα να χρησιμοποιήσουν μέσα επικοινωνίας που βασίζονται στη γραφή κειμένου.
Σε κάποια υποκείμενα της μελέτης ζητήθηκε να κάνουν ένα τηλεφώνημα με σκοπό να επανασυνδεθούν με έναν παλιό φίλο, παρόλο που οι συμμετέχοντες προτιμούσαν να επανασυνδεθούν μέσω email ή μηνύματος κινητού τηλεφώνου, καθώς πίστευαν ότι θα ένιωθαν πιο άνετα.
Όταν όντως πραγματοποίησαν τα τηλεφωνήματα, η σύνδεση τους με το άλλο άτομο ήταν καλύτερη. Όσον αφορούσε την πραγματική εμπειρία, οι άνθρωποι ανέφεραν ότι πραγματικά σχημάτισαν ισχυρότερους δεσμούς με τους παλιούς τους φίλους μέσω του τηλεφώνου σε αντίθεση με το email και δεν ένιωσαν περισσότερο άβολα, λέει ο Kουμάρ.
Γιατί τα τηλεφωνήματα μπορεί στην πραγματικότητα να είναι πιο ωφέλιμα
Η ιδέα ότι το γραπτό κείμενο μπορεί να είναι περισσότερο επεξηγηματικό και βολικό από το τηλεφώνημα ίσως να είναι λάθος.
H κλινική ψυχολόγος στη Νέα Υόρκη Sabrina Romanoff συμφωνεί ότι οι άνθρωποι συχνά δίνουν εσφαλμένες ερμηνείες στο τι μπορούν τα κείμενα στην πραγματικότητα να μεταφέρουν ως νόημα και εσφαλμένα πιστεύουν ότι τα γραπτά κείμενα μεταδίδουν τις πληροφορίες ακριβώς με το νόημα που σκοπεύει ο συγγραφέας, χωρίς απρόσμενες παρεξηγήσεις από άλλα άτομα. Kι όμως κάτι τέτοιο μπορεί να ευνοεί τις παρεξηγήσεις επειδή δεν ακούμε την απόχρωση στην φωνή του ατόμου όταν αυτό απαντάει.
Ένα τηλεφώνημα είναι στην πραγματικότητα πιο ωφέλιμο όταν σκεφτόμαστε την καθαρή επίδραση που έχει ένα μήνυμα στον παραλήπτη του. Κάθε συμμετέχων (σε αυτό το είδος επικοινωνίας) είναι περισσότερο παρών, και γι’ αυτό, ικανός να αξιολογήσει το μήνυμα πίσω από το περιεχόμενο χωρίς να πρέπει να σκεφτεί τα αμέτρητα πιθανά νοήματα πίσω από τις λέξεις και την στίξη.
Υπάρχουν επίσης συγκεκριμένες φορές που θα πρέπει να τηλεφωνήσετε αντί να στείλετε κάποιο γραπτό μήνυμα. Αν προσπαθείτε να επικοινωνήσετε για να βοηθήσετε έναν φίλο που δυσκολεύεται σε μία κατάσταση, ο τόνος της φωνής σας μπορεί να είναι πολύ βοηθητικός και υποστηρικτικός.
Άλλες φορές που είναι πιο ωφέλιμο να κάνετε ένα τηλέφωνο, είναι όταν δεν μπορείτε να συμμετέχετε σε ένα γεγονός όπως ένας γάμος ή όταν στέλνετε συλλυπητήρια ή όταν πρέπει να απολογηθείτε για κάτι. Τέλος, προτιμάται να τηλεφωνήσετε όταν πρέπει να αναφέρετε ευαίσθητες πληροφορίες που θα θέλατε να κρατήσετε ιδιωτικές και να μη τις γράψετε κάπου.
Απόδοση: Παναγιώτα Νταλιακούρα, απόφοιτη του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ
Επιμέλεια: PsychologyNow.gr
Πηγή
*Απαγορεύεται ρητώς η αναπαραγωγή χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων της ιστοσελίδας*