Ο Αντρέας κοιτάει με μένος τον Νίκο. Ο τελευταίος τον κτύπησε με το βιβλίο του στο κεφάλι. Καθώς ο Αντρέας είναι έτοιμος να βάλει τα κλάματα έρχεται προς το μέρος του η δασκάλα. Ακολουθεί ο εξής διάλογος:
Δασκάλα: Αντρέα μου, πρέπει να θύμωσες πολύ με αυτό που έγινε.
Αντρέας: (γνέφει καταφατικά) Δεν θα παίξω ξανά μαζί του, είναι παλιόπαιδο.
Δασκάλα: Αυτή τη στιγμή φαίνεται πως είσαι τόσο θυμωμένος που σου φαίνεται δύσκολο να σκεφτείς ότι θα παίξετε ξανά με τον Νίκο.
Αντρέας: Ποτέ δεν θα ξαναπαίξω…θα τον δείρω αν μου ξαναμιλήσει.
Δασκάλα: Καταλαβαίνω, σε έχει στεναχωρήσει πολύ η συμπερφορά του Νίκου και νιώθεις ένα τεράστιο θυμό. Θέλεις να μου δείξεις πόσο τεράστιος είναι ο θυμός σου;
Αντρέας: Τοοοοοοσο θυμό νιώθω, δες κυρία! Αναφωνεί τρέχοντας κυκλικά σε όλη την αίθουσα.
Τι συνέβη πιο πάνω;
Μόλις εκδηλώθηκε ένα περιστατικό μεταξύ δύο παιδιών σχολικής ηλικίας. Το παιδάκι που δέχθηκε την επίθεση ήταν έτοιμο να την επιστρέψει. Όμως, η παρέμβαση της δασκάλας ήταν καθοριστική καθότι παρηγόρησε το παιδί που δέχθηκε την επίθεση και του καθρέφτισε τα συναισθήματα που αισθάνθηκε, τον έφερε σε επαφή με τον συναισθηματικό του κόσμο και έδειξε αποδοχή και ενσυναίσθηση.
Ύστερα η δασκάλα προσέγγισε τον Νίκο. Τον αγκάλιασε και κοιτώντας τον στα μάτια του είπε:
Δασκάλα: Νίκο μου, τι σκέφτεσαι για αυτό που έγινε αγόρι μου;
Νίκος: Κυρία, ο Αντρέας με είπε ψεύτη.
Δασκάλα: Σε κανέναν δεν αρέσει να τον λένε ψεύτη ωστόσο πιστεύεις πως ήταν σωστός ο τρόπος που αντέδρασες;
Νίκος: (σιωπηλός)
Δασκάλα: Ένιωσες πολύ άσχημα με αυτό που σου είπε, θύμωσες πολύ μαζί του και αντέδρασες αυθόρμητα. Σκέψου όμως πως θα μπορούσες να αντιδράσεις.
Η δασκάλα έδωσε με αυτόν τον χειρισμό τη δυνατότητα στα παιδιά να εκτιμήσουν την κατάσταση και να κατανοήσουν ότι στις σχέσεις μπορεί να υπάρχουν συγκρούσεις καθώς ελλοχεύουν συναισθήματα. Η πηγαία αποδοχή της δασκάλας βοηθά στον χειρισμό της σύγκρουσης από τα ίδια τα παιδιά καθότι η δασκάλα δεν ανακατεύεται η ίδια στην διαμάχη.
Παρακάτω ακολουθεί μια βιωματική άσκηση που βοηθά τα παιδιά να εξασκήσουν την συναισθηματική τους μνήμη.
Αριθμός παιδιών: 4-6
Ηλικίες παιδιών: 4-6
Διάρκεια: 20 λεπτά
Η δασκάλα σχηματίζει μια φατσούλα λυπημένη ή θυμωμένη και ζητά από τα παιδιά να διηγηθούν μια κατάσταση στην οποία είχαν νιώσει έτσι όπως δείχνει η φατσούλα. Το κάθε παιδί θα πρέπει να αναφέρει πότε το ένιωσε, υπό ποιες συνθήκες, ποιοι συμμετείχαν, που έγινε και πώς τελείωσε.