Συνδυάστε τη διασκέδαση και τη δομή για να δώσετε στα παιδιά με ΔΕΠΥ το καλύτερο καλοκαίρι. Γονείς και ειδικοί ανακαλύψτε πώς να τονώσετε την ευφυΐα και να αποφύγετε την πλήξη κατά τις ξένοιαστες ημέρες του καλοκαιριού.
Τα παιδιά με ΔΕΠΥ λειτουργούν καλύτερα όταν ξέρουν τι να περιμένουν – και τι αναμένεται από αυτά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα μικρότερα παιδιά, τα οποία φωνάζουν γρήγορα, “βαριέμαι” εάν δεν συμβαίνει κάτι ανά δευτερόλεπτο. Λοιπόν, τι μπορεί να κάνει ένας γονέας για να σιγουρευτεί ότι οι ημέρες των παιδιών και των ενηλίκων είναι γεμάτες με δομές και δραστηριότητες διασκέδασης αυτό το καλοκαίρι;
Οι ειδικοί συμφωνούν ότι είναι σημαντικό να ασκείται το σώμα και το μυαλό του παιδιού. Τα παιδιά μπορούν να χάσουν πολλά από αυτά που έχουν εργαστεί τόσο σκληρά για να κερδίσουν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, λέει η Jane Hannah, Ed. D., συγγραφέας του Parenting a Child with ADHD.
Σχεδιάστε μερικές τακτικές δραστηριότητες για να τους δώσετε ώθηση. Αποφασίστε αν μπορείτε εσείς και το παιδί σας να τα κάνετε μόνοι σας ή αν θα ωφεληθεί από εκπαιδευτή, εξειδικευμένη κατασκήνωση ή εργαστήριο. Ενισχύστε ακαδημαϊκά επιτεύγματα με διασκεδαστικά βραβεία – μπόουλινγκ, επίσκεψη στην παιδική χαρά, κολύμπι.
Γονεϊκές συμβουλές καταπολέμησης της πλήξης:
Δημιουργήστε ρουτίνες και χρονοδιαγράμματα. Μην περιμένετε το παιδί σας να ζητήσει κατεύθυνση. Ορίστε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα προγραμματισμένων δραστηριοτήτων, μαζί με τα κενά διαστήματα που έχουν επισημανθεί για ελεύθερο χρόνο. Καθώς εμφανίζονται νέες ιδέες, συμπληρώστε τα διαστήματα ελεύθερου χρόνου. Καταγράψτε τα πάντα – από περιστασιακές δραστηριότητες ανοικτού τύπου, όπως ανάγνωση ή χρόνο στον υπολογιστή, έως δομημένες, όπως η μαγειρική.
Διαβάστε σχετικά: Πώς τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) μπορούν να ωφεληθούν από την Παιγνιοθεραπεία;
Δοκιμάστε καλοκαιρινές δραστηριότητες που ενεργοποιούν τη δημιουργικότητα και ενισχύουν την αυτοεκτίμηση. Θα πρέπει να ικανοποιούν την φυσική περιέργεια του παιδιού σας για τον κόσμο και να ενισχύουν το ενδιαφέρον του. Καλές επιλογές είναι το περπάτημα στη φύση ή η δημιουργία χειροτεχνιών. Τα παιδιά αποκτούν αίσθηση εκπλήρωσης και προσωπική υπερηφάνεια από την απόκτηση νέων δεξιοτήτων.
Προγραμματίστε να έχει τουλάχιστον μια επίτευξη στόχου την ημέρα. Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας θα κάνει τουλάχιστον ένα πράγμα που είναι πραγματικά καλός – ή αγαπά – κάθε μέρα. Θα μπορούσε να δημιουργήσει κάτι από το Play-Doh ή να παίξει το καζού. Και αφιερώνετε μια ξεχωριστή ώρα κάθε μέρα για να σας μιλήσει γι ‘αυτό.
Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία για να διασκεδάσετε. Υπάρχουν πολλά είδη λογισμικού που έχουν σχεδιαστεί για να διασκεδάζουν και να εκπαιδεύουν το παιδί σας. Αυτά περιλαμβάνουν παιχνίδια που απαιτούν γνώση της επιστήμης ή της γεωγραφίας, σπαζοκεφαλιές, κρεμάλες, κλπ
Ζητήστε την άποψη του παιδιού σας κατά τη διάρκεια της ημέρας του. Βάλτε το παιδί σας υπεύθυνο για κάποιο ελεύθερο χρόνο κάθε μέρα. Η επιλογή του μπορεί να είναι να κολυμπήσει, να κάνει ποδήλατο, να διαβάσει τα κόμικς ή να παρακολουθήσει τηλεόραση. Μόλις ικανοποιήσει την επιλογή του, θα μπορούσε ακόμη και να θέλει να προγραμματίσει πράγματα που δεν είναι τόσο διασκεδαστικά – όπως οι δουλειές του σπιτιού.
Απολαύστε την “οικογενειακή” διασκέδαση. Δείχνει ότι το παιδί είναι αγαπητό και ότι είναι αποδεκτό ακριβώς όπως είναι, λέει η Ann Cathcart, ιδρυτής του Camping Learning, στο Vail, Κολοράντο. Του δηλώνει επίσης ότι είναι τόσο σπουδαίο που θέλετε να προγραμματίσετε το χρόνο μόνο για να είστε μαζί του. Μπορεί να παίζετε ένα παιχνίδι ή να κάνετε μια οικογενειακή εκδρομή ή διακοπές μαζί. Είναι όλα καλά.
Δώστε τους χρόνο να ονειρευτούν. Ακόμα και τα πιο ενεργητικά παιδιά χρειάζονται χρόνο αναμονής. Βοηθήστε τους να βρουν ένα χόμπι για ήσυχες στιγμές, όπως η διατήρηση ενός καλοκαιρινού λευκώματος ή η έναρξη μιας συλλογής – φωτογραφιών, σχεδίων, καπακιών μπουκαλιών, οτιδήποτε άλλο. Εάν αργοπορεί να ξεκινήσει, προγραμματίζετε το χρόνο της ονειροπόλησης το πρωί και αφήνετε τις δομημένες δραστηριότητες για το απόγευμα, όταν είναι περισσότερο εστιασμένο.
Πηγή: adhdhellas.org