Οι πράσινοι χώροι και τα δέντρα στα σχολεία μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας στα παιδιά, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Κίνα από το Ινστιτούτο Περιβαλλοντικών Επιστημών της Νότιας Κίνας του Guangzhou, έδειξε πως τα παιδιά που φοιτούν σε σχολεία κοντά σε χώρους πρασίνου, έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ).
Οι επιστήμονες, αφού μελέτησαν τα περιβάλλοντα πέριξ των σχολείων περίπου 60.000 νέων, κατέληξαν πως η παραμονή για κάποιο χρονικό διάστημα στη φύση διεγείρει τους εγκεφάλους τους. Η θεωρία, άλλωστε, χαρακτηρίζει ως εγγενή την έλξη του ανθρώπου από τη φύση.
Στο πλαίσιο της έρευνας, η οποία δημοσιεύτηκε στο JAMA Network Open, ζήτησε από τους γονείς 59.745 παιδιών ηλικίας 2 έως 17 ετών, να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο για την καταγραφή και καταμέτρηση συμπτωμάτων ΔΕΠΥ, όπως νευρικότητα, ανυπακοή, δυσκολία συγκέντρωσης και πολυλογία.
Συγκεκριμένα, οι γονείς ρωτήθηκαν πόσο συχνά τα παιδιά τους είχαν παρουσιάσει κάποιο από 18 διαφορετικά συμπτώματα ΔΕΠΥ κατά τους τελευταίους έξι μήνες, ανεξάρτητα από συχνότητα εμφάνισης. Η φύση γύρω από τα σχολεία μετρήθηκε μέσω δορυφορικών εικόνων από βάσεις δεδομένων με δυνατότητα να ποσοτικοποιήσουν σε βαθμίδες το πράσινο.
Από τα 59.754 παιδιά που συμμετείχαν στην ανάλυση, τα 2.566 (4.3%) βρέθηκαν να έχουν ΔΕΠΥ, παρουσιάζοντας τουλάχιστον έξι συμπτώματα. Από αυτά, τα περισσότερα ήταν αγόρια ηλικίας άνω των επτά ετών, γεννημένα πρόωρα, ή παιδιά των οποίων μητέρες κάπνιζαν ή κατανάλωναν αλκοόλ κατά την κύηση. Επιπλέον, διαπίστωσαν πως στην πλειοψηφία τους, φοιτούσαν σε σχολεία φτωχά σε πράσινο.
Διαβάστε σχετικά: Προωρότητα και ΔΕΠ-Υ
Η ομάδα ερευνητών, με επικεφαλής τον Δρ. Bo-Yi Yang, ζήτησε περαιτέρω δοκιμές για να διερευνήσει γιατί η φύση μπορεί να αποτρέψει την ΔΕΠΥ. Επιπλέον, ζήτησαν, ως επιτακτική ανάγκη, την δενδροφύτευση πέριξ των σχολείων.
Τα πολλαπλά οφέλη του πρασίνου
Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης, οι ερευνητές δήλωσαν πως δεδομένου ότι η προσοχή αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη μάθηση, η αναβάθμιση του πρασίνου στα σχολικά περιβάλλοντα μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στη δημόσια υγεία. Συνεπώς, τα ευρήματά μας μπορούν να φανούν χρήσιμα στους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικών υγείας.
Τέλος, σημειώνεται πως τα δέντρα και τα φυτά μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η οποία αποδεδειγμένα βλάπτει την ανάπτυξη του εγκεφάλου.
ΔΕΠΥ και βιοφιλία
Πιστεύεται πως η ανάπτυξη του εγκεφάλου παίζει σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση της ΔΕΠΥ, μαζί με έναν αριθμό παραγόντων όπως η γενετική. Προηγούμενες μελέτες, έχουν εντοπίσει διαφορές στο μέγεθος συγκεκριμένων περιοχών στους εγκεφάλους των ατόμων με ΔΕΠΥ.
Η θεωρία της βιοφιλίας, ισχυρίζεται πως οι άνθρωποι έλκονται εγγενώς από τη φύση και, συνεπώς, η έκθεση σε αυτήν είναι ευεργετική για την ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου.
Έρευνα που πραγματοποίησαν επιστήμονες από τη Βαρκελώνη το 2018 σε μαθητές, απέδειξε πως η έντονη έκθεση στη φύση συνδέθηκε με μεγαλύτερη ανάπτυξη ορισμένων περιοχών του εγκεφάλου. Αυτές οι περιοχές του εγκεφάλου σχετίζονταν με την προσοχή και την εργασιακή μνήμη.
Το άρθρο αναδημοσιεύεται από το: newsitamea.gr