PsychologyNow Team

Πώς να οικοδομήσετε καλύτερη ψυχική υγεία

Πώς να οικοδομήσετε καλύτερη ψυχική υγεία

PsychologyNow Team
γυναίκα προσπαθεί να οικοδομήσει καλύτερη ψυχική υγεία
Image credit: Jill Wellington / pexels.com

Οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να ξοδέψουν χιλιάδες ευρώ για την οικοδόμηση της φυσικής τους κατάστασης και της εξωτερικής εμφάνισης, αλλά αγνοούν αυτό που είναι πιο σημαντικό: την ψυχολογική σταθερότητά τους.


Γνωρίζετε ότι ένας άνθρωπος πεθαίνει από αυτοκτονία κάθε 40 δευτερόλεπτα; Πάνω από 8.000.000 άνθρωποι αυτοκτονούν κάθε χρόνο παγκοσμίως. Τα δεδομένα προκαλούν έκπληξη και σκέψη.

Η βασική αιτία γι’ αυτό το φαινόμενο είναι η έλλειψη ψυχικής υγείας. Οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να ξοδέψουν χιλιάδες ευρώ για την οικοδόμηση της φυσικής τους κατάστασης, αλλά αγνοούν την ψυχική σταθερότητα. Ωστόσο, τον τελευταίο καιρό, τα ψυχικά ζητήματα αναγνωρίζονται και αντιμετωπίζονται περισσότερο από ποτέ.

Γιατί συζητάμε για την ψυχική υγεία;

Ακολουθούν μερικοί μύθοι ή προκαταλήψεις που πρέπει να γνωρίζετε πριν κατανοήσετε τη σημασία της συζήτησης για την ψυχική υγεία.

Παλιότερα, οι άνθρωποι δεν είχαν επίγνωση των ψυχικών προβλημάτων. Ένα άτομο που εξέφραζε τις ψυχικές του ανησυχίες γινόταν στόχος χλευασμού.

Οι άνθρωποι συνήθιζαν να κρύβουν τα ψυχικά τους ζητήματα. Ανησυχούσαν περισσότερο για την κριτική από την κοινωνία παρά για την υγεία τους.

Οι περισσότεροι γονείς δεν γνωρίζουν καν πότε το παιδί τους πάσχει από κατάθλιψη ή άγχος.

Η επίσκεψη σε έναν ψυχίατρο ή σε ένα κέντρο ψυχικής υγείας θεωρείται κάτι που το κάνουν μόνο οι πλούσιοι.

Ωστόσο, όταν οι άνθρωποι άρχισαν να μιλούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα ψυχικά τους προβλήματα, η κοινωνία ευαισθητοποιήθηκε. Ομοίως, όλο και περισσότεροι άνθρωποι άρχισαν να παίρνουν φάρμακα ή να δέχονται κάποιου είδους θεραπεία. Είναι ζωτικής σημασίας να συζητάμε για τα θέματα ψυχικής υγείας, καθώς αυτό μας παρέχει ηθική υποστήριξη.


Διαβάστε σχετικά: Η ψυχική υγεία είναι ακόμη πιο σημαντική από όσο πιστεύουμε!


Χτίστε την ψυχική σας υγεία

Μπορεί να επισκέπτεστε ένα γυμναστήριο ή να ακολουθείτε μια δίαιτα για να παραμείνετε σωματικά υγιείς, αλλά η ψυχική υγεία απαιτεί μια διαφορετική προσέγγιση.

Βελτιώστε το πρόγραμμα του ύπνου σας. Οι περισσότεροι νέοι υποφέρουν από ένα μπερδεμένο πρόγραμμα ύπνου. Μπορεί να θεωρείτε ότι δεν σας επηρεάζει καθόλου, αλλά κάνετε λάθος. Ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για τη ρύθμιση διάφορων χημικών ουσιών στον ανθρώπινο εγκέφαλο, που είναι υπεύθυνες για τη μετάδοση πληροφοριών σε διάφορα κύτταρα. Αυτές οι χημικές ουσίες παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση των ανθρώπινων συναισθημάτων. Έτσι, χωρίς σωστό ύπνο, ένα άτομο μπορεί να αισθάνεται αγχωμένο ή καταθλιπτικό.

Διατηρήστε μια υγιεινή διατροφή. Είναι γνωστό ότι «ένα υγιές μυαλό κατοικεί σε ένα υγιές σώμα». Μπορεί να θεωρείτε ότι η υγιεινή διατροφή είναι κάτι που απαιτείται μόνο για τη σωματική υγεία, αλλά αυτό είναι εν μέρει αλήθεια. Η έλλειψη μερικών βιταμινών και ανόργανων συστατικών όπως ο σίδηρος ή η Β12 μπορεί να οδηγήσει σε διακυμάνσεις της διάθεσης. Έτσι, αν νιώθετε αγχωμένοι ή καταθλιπτικοί, προσπαθήστε να κάνετε μια ισορροπημένη διατροφή. Επίσης, μειώστε την πρόσληψη καφεΐνης.

Μη διστάσετε να αναζητήσετε ψυχοθεραπεία. Ένα από τα πιο ζωτικά πράγματα για τη διαχείριση της ψυχικής υγείας είναι η συζήτηση. Αν υποφέρετε από άγχος που χαλάει την ψυχική σας ηρεμία, τότε απευθυνθείτε σε έναν ψυχολόγο. Οι περισσότεροι άνθρωποι αποτυγχάνουν να καταπολεμήσουν το ψυχικό στρες επειδή δεν μοιράζονται τα συναισθήματα ή τις συγκινήσεις τους. Μπορείτε είτε να το συζητήσετε με τους οικείους σας είτε να ζητήσετε ιατρική βοήθεια. Αυτό θα σας βοηθήσει να το ξεπεράσετε και να οικοδομήσετε αποτελεσματική ψυχική υγεία.

Δραστηριότητα και άσκηση. Η άσκηση ή η εκτέλεση δραστηριοτήτων ενισχύει την κυκλοφορία των χημικών ουσιών στον εγκέφαλο. Αυτές οι χημικές ουσίες βοηθούν στη μείωση του άγχους, της κατάθλιψης, της κούρασης κ.λπ. Άσκηση δεν σημαίνει ότι πρέπει να γυμνάζεστε για ώρες κάθε πρωί. Ένας απλός βραδινός περίπατος ή η γιόγκα θα έχουν επίσης θετικά αποτελέσματα.

Κάντε αυτό που αγαπάτε. Συνεχίστε να κάνετε δραστηριότητες που σας κάνουν χαρούμενους. Αν το να ζωγραφίζετε ή να ραντίζετε τα φυτά σας ή να βλέπετε μια αγαπημένη σειρά σας κάνει ευτυχισμένους, κάντε το. Ακόμα κι αν είστε απασχολημένοι με δουλειά ή σπουδές, προσπαθήστε να βρείτε χρόνο για τις αγαπημένες σας ασχολίες.

Βοηθήστε ο ένας τον άλλο. Αν είστε άνθρωπος με υψηλή ψυχική σταθερότητα, βοηθήστε τους άλλους. Ακούστε τους κοντινούς σας ανθρώπους, ελέγξτε τους φίλους και την οικογένειά σας και περάστε χρόνο με τους ανθρώπους γύρω σας. Όλα αυτά θα σας φέρουν ευτυχία και στους άλλους ψυχική ηρεμία.

Μπορεί να νομίζετε ότι τα θέματα ψυχικής υγείας εμφανίστηκαν μετά την πανδημία, όμως υπάρχουν εδώ και πολύ καιρό. Η πανδημία απλώς τροφοδότησε την ήδη υπάρχουσα κατάσταση. Ωστόσο, οι άνθρωποι μπορούν να την ξεπεράσουν βοηθώντας ο ένας τον άλλο. Είναι καλό να συζητάτε, να μοιράζεστε και να εφαρμόζετε τα βήματα για την οικοδόμηση της ψυχικής υγείας.


Sof Pol
Απόδοση: Σοφία Πολυχρονάκη – φοιτήτρια Ψυχολογίας

Επιμέλεια: Ισμήνη Τσοχαλή, επιμελήτρια κειμένων
Πηγή

 

*Απαγορεύεται ρητώς η αναπαραγωγή χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων της ιστοσελίδας*

NEO BANNER ODHGOS SPOUDWN 21 22 ARXIKH

2. banner diafhmishs mypsychologist koino

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Διαβαστε ακομη

Βρείτε μας στα...