banner2
psychologist-banner-2
thumb

Η εμπειρία ή τα υλικά αγαθά συμβάλλουν περισσότερο στην ευτυχία μας;

Ξοδεύουμε πολύ χρόνο από τη ζωή μας περιμένοντας σε ουρές. Περιμένουμε στην ουρά για ώρες, προκειμένου να πάρουμε στα χέρια μας το τελευταίο iPhone ή βρισκόμαστε στην αναμονή για ένα ωραίο τραπέζι στο καλύτερο εστιατόριο της πόλης.


Έτσι όμως, μπορεί να ξοδεύουμε άσκοπα χρόνο και χρήμα. Πολλές είναι οι έρευνες που το τελευταίο διάστημα, έχουν δείξει ότι οι εμπειρίες είναι που κάνουν τους ανθρώπους πιο ευτυχισμένους και όχι τα υλικά αγαθά. Η αναμονή μιας εμπειρίας όπως μια συναυλία, ένα ταξίδι σε μία ξένη χώρα ή μία συγκέντρωση με φίλους, μπορεί να μας κάνει πιο ευτυχισμένους, από ό, τι η αγορά του πιο σύγχρονου gadget, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Psychological Science.

Η μελέτη, με τον έξυπνο τίτλο “Waiting for Merlot: Anticipatory Consumption of Experiential and Material Purchases”, εξέτασε πώς νιώθουν 100 φοιτητές και πάνω από 2.200 τυχαία επιλεγμένοι ενήλικες σχετικά με τα υλικά αγαθά και την εμπειρία.

Οι συμμετέχοντες αρχικά έδειξαν να είναι ενθουσιασμένοι και με τα υλικά αγαθά και με τις εμπειρίες. Αλλά έδειξαν να έχουν πιο θετικό συναίσθημα για τις βιωματικές αγορές και τα συναισθήματά τους για την αγορά υλικών αγαθών συνδέθηκαν περισσότερο με την ανυπομονησία.

Νομίζω ότι μία πτυχή αυτού του ευρήματος, αφορά στη φύση της φαντασίας“, λέει ο Αμίτ Κουμάρ, ένας διδακτορικός φοιτητής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο Cornell και ένας από τους ερευνητές πίσω από την έρευνα.

Για παράδειγμα, αν αναμένετε να αγοράσετε ένα iPhone, ξέρετε ακριβώς πόσα megapixels έχει η κάμερα“, είπε ο Κουμάρ. “Συχνά οι άνθρωποι είναι απίστευτα δημιουργικοί, όταν σχεδιάζουν τις μελλοντικές διακοπές τους και η διάθεσή τους ανεβαίνει κατακόρυφα, όταν απλά σκέφτονται όλα τα ωραία πράγματα που θα κάνουν εκεί“. Επιπρόσθετα, όταν πρόκειται για εμπειρίες, τα χρήματα δεν αποτελούν εμπόδιο, οι ερευνητές υποθέτουν.

Και καθώς οι άνθρωποι γερνούν, έχουν την τάση να βρίσκουν χαρά σε συνήθεις, καθημερινές εμπειρίες, όπως το περπάτημα ή κηπουρική, σε σύγκριση με ένα ταξίδι σε εξωτικούς προορισμούς, διαπίστωσε μια άλλη πρόσφατη μελέτη.  

Ένας λόγος μπορεί να είναι ότι οι εμπειρίες δίνουν στους ανθρώπους την ευκαιρία να συνδεθούν και να κοινωνικοποιηθούν“, λέει ο Κουμάρ. “Ακόμα και όταν κανείς δεν μπορεί να τους εγγυηθεί ότι θα βρουν εισιτήριο για μία μεγάλη συναυλία, οι άνθρωποι απολαμβάνουν να περιμένουν στην ουρά. Στην  αναμονή για την αγορά εισιτηρίων συναυλιών, οι άνθρωποι ανέφεραν ότι τραγουδούσαν όλοι μαζί ή έπαιζαν παιχνίδια με τους άλλους, καθώς περίμεναν“, αναφέρει.


Πηγή: Association of Psychological Science

Photo Credit: Laurent Chehere

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Παρακολούθηση σχολίων
Ειδοποίηση για
0 Σχόλια
Νεότερο
Το πιο παλιό Περισσότεροι ψήφοι
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια