Μία συγκλονιστική σειρά με πρωταγωνίστρια μία νεαρή γυναίκα με προβλήματα ψυχικής υγείας και εθισμού, η οποία θεραπεύεται μέσα από το σκάκι.
Η πρωταγωνίστρια Μπεθ, ως κοριτσάκι, επιβιώνει από ένα τρομερό αυτοκινητιστικό δυστύχημα και ενώ μένει ορφανή, ούτε καν δακρύζει, ακόμα και όταν αντιλαμβάνεται ότι, πλέον, είναι μόνη της στον κόσμο.
Η εννιάχρονη Μπεθ σκληραγωγείται μέσα από τη συναισθηματική και σωματική απομόνωση. Αργότερα μαθαίνουμε ότι η βιολογική μητέρα της, η οποία είχε διδακτορικό στα μαθηματικά από το Πανεπιστήμιο Κορνέλ, συγκρούστηκε σκόπιμα με ένα φορτηγό για να επιλύσει το «σφάλμα στρογγυλοποίησης» που θεωρούσε ότι ήταν κόρη της. Η Μπεθ κυριολεκτικά είδε τη μητέρα της να σκοτώνεται.
Το κοριτσάκι, βγαίνει μέσα από το αυτοκίνητο χωρίς να έχει υποστεί σωματικό τραυματισμό, αλλά με βαθιές ψυχολογικές πληγές που συμβάλλουν στην προδιάθεσή της για εθισμό και κατάχρηση ουσιών, εμφάνιση ψυχικών ασθενειών και απόρριψη κάθε τρυφερότητας στις προσωπικές σχέσεις της.
Μετά το θάνατο της μητέρας της, το μικρό κορίτσι οδηγείται στο ζοφερό κόσμο ενός ορφανοτροφείου για κορίτσια, ένα σκηνικό που εξελίσσεται την δεκαετία του 1960. Η έντονη πειθαρχία στην οποία υποβάλλεται είναι το αντίθετο της χαοτικής ζωής που ζούσε με τη μητέρα της.
Τα παιδιά στο ορφανοτροφείο λαμβάνουν υποχρεωτικά το φάρμακο Librium, το οποίο, το 1960, εγκρίθηκε από τον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ, ως θεραπεία για τις διαταραχές άγχους. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας, δεν μάς δίνεται μια οριστική απάντηση στο συγκλονιστικό ερώτημα του γιατί τα μικρά κορίτσια έχουν πρόσβαση στο Librium.
Κατά πάσα πιθανότητα, το ορφανοτροφείο, θέλει προληπτικά να αποτρέψει τις θορυβώδεις, αψηφιστικές απόψεις του καθεστώτος που προέρχονται από τις γενετικές προδιαθέσεις τους, και οι οποίες αν εκδηλωθούν, θα ανατρέψουν τα πρότυπα του σεβασμού και καταλληλόλητας για υιοθεσία. Μία ύπουλη απόπειρα εξαναγκασμού της ανατροφής να ελέγξει τη φύση.
Ο εθισμός που αναπτύσσει η μικρή Μπεθ με τα χάπια, συνοδεύεται από τη γνωριμία της με το σαγηνευτικό κόσμο του σκακιού και τη συνακόλουθη φιλία της με τον επιστάτη, ο οποίος την εισαγάγει στο σκάκι.
Το σκηνικό της σειράς καθιστά σαφές ότι ο ανδροκρατούμενος κόσμος του σκακιού δεν είναι ακόμη εξοικειωμένος με τις ιδιοφυείς γυναίκες. Ωστόσο, η γεμάτη αυτοπεποίθηση έφηβη Μπεθ σπάει τους κανόνες.
Η πορεία των εξωτερικών μεταμορφώσεων της επισκιάζεται από την εσωτερική αναταραχή της Μπεθ. Καταλαβαίνουμε πόσο βαθιά συνυφασμένη είναι η πτώση της προς την κατάχρηση ουσιών με τις τραυματικές αναμνήσεις της βιολογικής της μητέρας. Προφανώς, η απόρριψη της βιολογικής μητέρας της, ενστάλαξε μέσα της τους σπόρους μιας παραλυτικής απομόνωσης.
Ως έφηβη αλλά και ως ενήλικη, η Μπεθ συχνά απορρίπτει και προσβάλλει τους ανθρώπους που τη φροντίζουν, συμπεριλαμβανομένης της θετής μητέρας της και πρώην αντιπάλου της που έχει γίνει φίλος της, του Χάρι Μπέλτικ.
Ωστόσο, στο τέλος της σειράς, η εσωτερική μεταμόρφωση της Μπεθ ολοκληρώνεται όταν εκτιμά μετριοπαθώς τις συμβουλές σκακιού που της δίνουν οι φίλοι της, σε ένα τηλεφώνημα πριν από τον αγώνα της, και όταν αγγίζει καθησυχαστικά τη θετή μητέρα της, Άλμα. Η τρομακτική, εγωκεντρική και ταλαντούχα νεαρή γυναίκα έχει εξελιχθεί σε ένα σχεδόν φυσιολογικό άτομο, στο τέλος της σειράς, και έχει μάθει να δημιουργεί χώρο για τους άλλους στη ζωή της.
Επίσης, στο τέλος την βλέπουμε να απελευθερώνεται από τα νήματα της εξάρτησης από τα χάπια και το αλκοόλ. Η πλέον νηφάλια Μπεθ αναδύεται νικήτρια έναντι ενός θρυλικού παγκόσμιου πρωταθλητή σκακιού, και κατατροπώνει τους εσωτερικούς δαίμονες της απομόνωσης, της ανασφάλειας, και των τραυμάτων του παρελθόντος.
Είναι σε θέση να περπατήσει ξανά στο ορφανοτροφείο και να αντιμετωπίσει τους κάποτε καταπιεστικούς γι’ αυτήν χώρους, με τη γνώση ότι είναι ελκυστική και αγαπητή. Η μικρή Μπεθ διδάχθηκε στο ορφανοτροφείο ότι «οι επιλογές έχουν συνέπειες». Ωστόσο, η ενήλικη πλέον Μπεθ, φαίνεται να απελευθερώνεται από τις συνέπειες των λανθασμένων επιλογών των άλλων που την ώθησαν σε ένα μονοπάτι αυτοκαταστροφής, από το οποίο μόνο η ίδια μπορεί να βγει.
Εμείς, οι θεατές, μαζί με την Μπεθ, μαθαίνουμε να αναλαμβάνουμε την ευθύνη για τις συνέπειες των δικών μας αποτυχιών, επιλογών και νικών.
Δείτε το trailer: