thumb

O εκφοβισμός, τα συναισθηματικά και συμπεριφορικά προβλήματα επηρεάζουν αρνητικά την ικανότητα μάθησης

Η συναισθηματική ευημερία ενός παιδιού είναι βασική για τη μάθηση και τη δέσμευση του και πρέπει να είναι ένα επίκεντρο για όλα τα σχολεία και τους δασκάλους.


Νέα έρευνα διαπιστώνει ότι ένα μεγάλο ποσοστό παιδιών ηλικίας οκτώ έως δώδεκα ετών έχει εκφοβισθεί και/ή αντιμετωπίζει συναισθηματικές δυσκολίες. Αποτέλεσμα αυτών των συμπεριφορών είναι ότι αυτά τα παιδιά μένουν πίσω από τους συνομηλίκους τους στην αρίθμηση και την ανάγνωση στη σχολική τάξη.

Σύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Κέντρο Εφηβικής Υγείας του Ινστιτούτου Παιδικής Έρευνας στην Αυστραλία, ένα σημαντικό ποσοστό των μαθητών στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, δεν έχει επαρκή παρακολούθηση από ψυχολόγους και ειδικούς. Το 20% αυτών των μαθητών βιώνει συνεχή και έντονα συναισθηματικά προβλήματα (όπως κατάθλιψη και άγχος), 20% αντιμετωπίζει προβλήματα συμπεριφοράς και περίπου το 10% παρουσιάζει χαμηλή ευεξία.

banner1

Ο επικεφαλής του προγράμματος, καθηγητής Ψυχολογίας Τζωρτζ Πάττον δήλωσε ότι είναι πιθανό ότι σε κάθε τάξη με μαθητές 3,4 και 5 ετών στην Αυστραλία υπάρχει τουλάχιστον ένα παιδί που αντιμετωπίζει συνεχή εκφοβισμό ή και συναισθηματικά και συμπεριφορικά προβλήματα.

Η έκθεση δείχνει επίσης σαφώς ότι αυτά τα προβλήματα εμποδίζουν τη μάθηση ενός παιδιού από το 3ο έως το 7ο έτος της ηλικίας του, δήλωσε ο Πάττον. Οι μαθητές που αντιμετωπίζουν αυτά τα προβλήματα μένουν περίπου 12 μήνες πίσω από τους συμμαθητές τους στην αριθμητική και με μικρότερες τάσεις στην ανάγνωση.

Ένας στους έξι μαθητές, υποστηρίζει η έκθεση, αποστασιοποιείται από το σχολείο κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών του δημοτικού. Η συναισθηματική ευημερία ενός παιδιού είναι βασική για τη μάθηση και τη δέσμευση του και πρέπει να είναι ένα επίκεντρο για όλα τα σχολεία και τους δασκάλους.

Τα στατιστικά στοιχεία αποκαλύπτουν επίσης ότι τα παιδιά που υποφέρουν από συναισθηματικά και / ή συμπεριφορικά προβλήματα και εκφοβισμό κατά τα πρώτα χρόνια του δημοτικού είναι πιο πιθανό να παραμελήσουν τη μάθηση και το σχολείο όταν φτάσουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Δεδομένου ότι περίπου οι μισοί μαθητές αναφέρουν κάποιο επίπεδο συναισθηματικών προβλημάτων και πάνω από ένα στα πέντε παιδιά αναφέρουν συνεχή προβλήματα, χρειάζεται να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στα σχολεία και στην εκπαιδευτική πολιτική, δήλωσε ο Πάττον.

Η έκθεση κατέληξε σε πέντε βασικές προτάσεις που θα βοηθήσουν τα παιδιά που δυσκολεύονται στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου:

  • ενίσχυση του προγράμματος σπουδών με κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες στα παιδιά.

  • προώθηση και υποστήριξη των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών σε αυτόν τον τομέα (κατάρτιση εν υπηρεσία και προϋπηρεσιακή εκπαίδευση). Για παράδειγμα, να βελτιωθεί η γνώση των εκπαιδευτικών για τη συναισθηματική νοημοσύνη και ανάπτυξη σε αυτές τις ηλικίες.

  • να δοθεί προτεραιότητα σε πολιτικές και πρακτικές για την προώθηση της ευημερίας του σχολείου, προκειμένου να δημιουργηθούν θετικά κοινωνικά περιβάλλοντα χωρίς αποκλεισμούς, στα οποία οι μαθητές μπορούν να αφοσιώνονται αποτελεσματικά στη μάθηση και να αλληλεπιδρούν θετικά με άλλους μαθητές.

  • σύναψη συνεργασιών με τις οικογένειες και ανάπτυξη στρατηγικών για να διατηρήσουν την αφοσίωση των γονέων στην κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών τους.

  • εξασφάλιση υποστήριξης και βοήθειας με ψυχολόγους στα σχολεία και φορείς υγειονομικής περίθαλψης για μαθητές που εντοπίζονται με επίμονα προβλήματα.


Πηγή: Student Wellbeing, Engagement and Learning across the Middle Years
Απόδοση – Επιμέλεια: PsychologyNow.gr

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Παρακολούθηση σχολίων
Ειδοποίηση για
0 Σχόλια
Νεότερο
Το πιο παλιό Περισσότεροι ψήφοι
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια